Algemene voorwaarden
Artikel 1 – Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
Dag: kalenderdag;
Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand
Algemene Voorwaarden: de onderhavige algemene voorwaarden van de ondernemer.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
De identiteit van de ondernemer is:
Bedrijf: Vignettes & Emission Stickers Online
Registratienummer: 91168201
Email: info@milieusticker-voor-frankrijk.nl
Telefoonnummer: +31684926353
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestelling tussen ondernemer en consument.
Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld (langs elektronische weg). Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
Indien de overeenkomst elektronisch (lees: op afstand) wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft de overeenkomst en deze algemene voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld worden vervangen door een bepaling die de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benadert.
Situaties die niet in deze algemene voorwaarden geregeld zijn, worden zoveel mogelijk beoordeeld ‘naar de geest en strekking’ van deze algemene voorwaarden.
Onduidelijkheden over de uitleg of de inhoud van één of meerdere bepalingen van onze algemene voorwaarden dienen te worden uitgelegd ‘naar de geest en strekking’ van deze algemene voorwaarden.
Artikel 4 – Het aanbod
Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn indicatief en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
Afbeeldingen van producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Er kan niet worden gegarandeerd dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de werkelijke kleuren van de producten.
Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder
de prijs inclusief belastingen (voor zover van toepassing);
- de kosten van verzending
- de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
Artikel 5 – De overeenkomst
De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende en passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data. Tevens zorgt de ondernemer voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
nl behoudt zich het recht voor om in individuele gevallen een bestelling te weigeren of te wijzigen (bijvoorbeeld wanneer een consument onjuiste informatie heeft verstrekt of wanneer een milieusticker wordt aangevraagd voor een voertuig van voor 1-1-1997).
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Producten die u via deze webshop koopt, worden op maat gemaakt of aangevraagd volgens de door u opgegeven specificatie. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing. De koop is dus definitief na succesvolle betaling.
Artikel 7 – De prijs
De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW (indien van toepassing) en verzendkosten.
Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk- en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
Artikel 8 – Conformiteit en Garantie
De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 weken na levering schriftelijk aan de ondernemer te worden gemeld.
Artikel 9 – Levering en uitvoering
De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
Alle leveringstermijnen zijn indicatief en uitsluitend informatief en gelden niet als fatale termijn. Aan genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
In geval van ontbinding zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
Het risico van beschadiging, vermissing en/of bestelling van verkeerde producten door de ondernemer (bijvoorbeeld door opgave van verkeerde adres- of persoonsgegevens) berust bij de consument, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 10 – Betaling
De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
Elke bestelling/dienst wordt pas geleverd nadat de betaling is voltooid.
Indien de consument een bestelling plaatst waarbij onjuiste of onnauwkeurige gegevens (persoons-, voertuig-, of adresgegevens) zijn opgegeven, kan de ondernemer tot terugbetaling overgaan zolang de dienst of het product nog niet is geleverd.
Artikel 11 – Aansprakelijkheid
Voor misverstaan, verminkingen, vertragingen of niet behoorlijk overkomen van bestellingen en mededelingen ten gevolge van het gebruik van Internet of enig ander communicatiemiddel in het verkeer tussen ondernemer en consument, dan wel tussen ondernemer en derden, voor zover betrekking hebbend op de relatie tussen consument en ondernemer, is de ondernemer niet aansprakelijk, tenzij en voor zover sprake mocht zijn van opzet of grove schuld van de ondernemer.
De Ondernemer is niet aansprakelijk voor indirecte schade of gevolgschade, zoals gederfde winst, gederfde omzet, gemiste besparingen en andere vergelijkbare vermogensschade, alsmede verlies van goodwill of goede naam of reputatie.
Voor zover Ondernemer aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot maximaal de aanschafwaarde van de dienst of het product.
De Consument verklaart dat het toegezonden kentekenbewijs geldig is en dat het document overeenkomt met het voertuig zoals vermeld in de aanvraag.
Artikel 12 – Klachtenregeling
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
Indien een klacht door de ondernemer gegrond wordt bevonden, zal de ondernemer de geleverde producten kosteloos vervangen.
Artikel 13 – Overmacht
Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan: iedere tekortkoming welke niet aan de ondernemer kan worden toegerekend, omdat zij niet te wijten is aan zijn schuld en noch krachtens de wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.
In geval van verhindering tot uitvoering van de overeenkomst ten gevolge van overmacht heeft ondernemer het recht om zonder rechterlijke tussenkomst hetzij de uitvoering van de overeenkomst voor ten hoogste 3 maanden op te schorten, hetzij de overeenkomst geheel of ten dele te ontbinden, zulks door mededeling daarvan aan de koper en zonder dat ondernemer tot enige schadevergoeding gehouden zal zijn. Tenzij dit in de gegeven omstandigheden naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn.
Indien ondernemer de nakoming van zijn verplichtingen opschort, is hij gerechtigd en aan het einde van de opschortingstermijn verplicht te kiezen voor uitvoering dan wel gehele of gedeeltelijke ontbinding van de overeenkomst.
Artikel 14 – Geschillen
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Oekraïens recht van toepassing. Ook als de consument in het buitenland woont.
Artikel 15 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Artikel 16 – Vervangende milieuvignet bij ruitschade
U ontvangt geen duplicaat milieusticker bij uw bestelling. Deze wordt u dus niet direct toegestuurd, maar pas nadat u een klacht heeft ingediend.
Je hebt alleen recht op een gratis vervangende sticker als je binnen 3 maanden na besteldatum een claim indient via onze website.
Het recht op een gratis vervangende milieusticker geldt alleen als je milieusticker verloren is gegaan door een gebroken ruit of vergelijkbare glasschade. Alleen dan kun je eenmalig kosteloos een vervangende milieusticker bij ons aanvragen op het bij ons bekende kenteken.
Artikel 17 – Persoonsgegevens
De ondernemer hecht veel waarde aan de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van bezoekers van de website. Wanneer Ondernemer persoonsgegevens verwerkt, doet zij dit in overeenstemming met de Wet Algemene Verordening Persoonsgegevens.
Ondernemer verwerkt en vraagt alleen persoonsgegevens die strikt noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst.
Ondernemer behoudt zich het recht voor om de persoonsgegevens onder de AVG ter beschikking te stellen aan derden voor de uitvoering van de overeenkomst en aan partners om namens VignetNodig diensten uit te voeren voor marketingdoeleinden.
Voor meer informatie over privacy kunt u de privacyverklaring raadplegen. De privacyverklaring is te vinden onderaan de websitepagina.
Artikel 18 – Wijzigingen in algemene voorwaarden
De laatste versie van de Algemene Voorwaarden is altijd beschikbaar op deze pagina. Kijk daarom regelmatig op deze pagina zodat je op de hoogte blijft van de laatste versie van onze Algemene Voorwaarden.